"Sesungguhnya (segala keterangan Yang disebutkan) ini, menjadi TAZKIRAH (peringatan); maka sesiapa Yang mahukan (kebaikan dirinya) bolehlah ia mengambil jalan Yang menyampaikan kepada keredaan Allah (dengan iman dan taat)" al-Insan:29

Wednesday, August 20, 2008

Ramadhan

Seminggu lagi Ramadhan akan tiba. Kali pertama menyambut Ramadhan dan berpuasa di rantauan. Sha'ban kali ini betul-betul membuat aku keliru dan menyesal. Semuanya kerana kekurangan maklumat dan kedangkalan ilmu dalam dada.

Banyak perkara yang sepatutnya aku tahu, tapi aku tidak tahu. Perkara yang sepatutnya aku ingat, aku tidak ingat, perkara yang sepatutnya aku tidak lupa, aku telah lupa! :((

Aku tidak akan biarkan hal ini berlanjutan. Ramadhan, akan kusambut dan kura'ikan kedatanganmu dengan penuh keimanan dan ketakwaan. Semoga Ramadhan kali ini lebih baik dari Ramadhan yang telah kulalui sebelum ini. Tuhan, perkenankanlah..

No comments: